بررسی قیمت لامپ حبابی سقفی


امروزه لامپ ها تنوع بالایی در کیفیت، جنس و حتی ابعاد و رنگ دارند و مطابق با هر سلیقه ای در بازار موجود هستند. همانطور که می دانیم لامپ ها نقش اساسی در زندگی روزه مره ما دارند و در همه مکان ها از آن استفاده می شود‌‌. ما انسان ها برای انجام دادن همه ی کارها نیاز به نور کافی داریم و لامپ ها این نیاز انسان ها را به بهترین شکل ممکن برطرف کرده است. 

لامپ ها در گذشته تنوع بسیاری کمی داشتند و تقریبا یک الی دو نوع لامپ در دو رنگ سفید و زرد وجود داشت. با گذشت زمان لامپ های مختلفی تولید و ساخته شد که مهم ترین ویژگی های آن ها کیفیت بالا و قیمت مناسب شان است. 


لامپ های حبابی سقفی جزو یکی از قدیمی ترین و کاربردی ترین لامپ ها است که از گذشته تا کنون از آن استفاده می‌شود. البته لازم به ذکر است که لامپ های حبابی سقفی در مدل های مختلف و کاملاً جدید و مدرن تولید و عرضه می شوند که همانند گذشته از کیفیت بالایی برخوردارند و روشنایی و شفافیت خود را حفظ کرده اند‌.


آیا با ساختار لامپ SMD آشنایی دارید ؟


هر لامپ اس ام دی دارای سه قسمت ، بدنه و درایور یا مدار یکسو کننده و برد ال ای دی  است .پر کاربردترین لامپ اس ام دی مدل ادیسونی (حبابی ) است. بهترین بدنه برای لامپ اس ام دی ، آلومینیوم است که از نظر مقرون به صرفه بودن و قابل آلیاژ شدن و دردسترس بودن  و انعطاف پذیی داشتن حائز اهمیت است اما در برخی بدنه ها از سرامیک و پلاستیک فشرده برای کم شدن انتقال حرارت  نیز استفاده می شود و روکش حبابی از پلاستیکی مات ساخته شده است .


 یکی از لامپ های پر استفاده در نماهای ساختمانی لامپ اس ام دی پروژکتوری است که مقاومترین نوع لامپ از نظر آب و خاک و غبار که بر حسب کد دورقمی IP اس ام دی می توان توان لامپ ها را سنجید و برحسب آن مورد استفاده قرار می گیرد. یکی از علت های خراب شدن لامپ اس ام دی مربوط به مبدل یکسو کننده لامپ اس ام دی است که برق 220 ولت شهری را به برق مستقیم در بازه ی مثبت و منفی 40 مورد استفاده لامپ اس ام دی قرار می دهد .


پاور ال ای دی ها بدون نیاز به تبدیل از ولتاژ 220 ولت شهری استفاده می کند اما بعلت مشکلاتی از جمله چشمک زدن چراغ روشنایی و دیگری خراب شدن یک تراشه باعث از کار افتادن این نوع لامپ ها می شود. برد ال ای دی همانند بدنه آن است که از جنس آلومینیوم ،پلاستیک فشرده و یا سرامیک است و بر روی برد ،تراشه های اس ام دی بصورت سری و موازی مداری نصب و آلیاژ می شوند چیدمان این تراشه ها با توجه به ولتاژو جریان خروجی است در این نوع قرار دهی و بدون پایه بودن این تراشه ها مونتاژ سطحی می گویند.

قیمت هالوژن های دور شیشه ای


همانطور که همه شما عزیزان می دانید امروزه به دلیل نوسانات ارزی بالا در بازار، قیمت هالوژن دور شیشه ای ثابت نیستند و دائم در حال تغییر می باشند. اما نکته ای مهم در قیمت هالوژن دور شیشه ای این است که این محصول در برابر کیفیت بالایی که دارد، از قیمت بسیار مناسب و بصرفه ای برخوردار می باشد. هالوژن های دور شیشه ای به دلیل داشتن قیمت متوسط و مناسب، تبدیل به گزینه ای عالی برای استفاده از آن برای مکان ها و فضاهای مختلف شده اند. این محصول کاربردی به راحتی در بازار یافت می شوند. شما عزیزان می توانید هالوژن های دور شیشه ای را با بالاترین کیفیت و کم ترین قیمت در مغازه های فروش انواع لامپ ها  و حتی در فروشگاه های فروش لوستر، خریداری نمایید.


علت نامگذاری لامپ کم مصرف هالوژن چیست ؟

همه ی ما با لامپ های هالوژن آشنایی داریم و امروزه برای زیباسازی سقف و نوردهی مناسب و جلوه دادن به اشیاء از این نوع لامپ ها بسیار استفاده می کنیم اما ساختار این نوع لامپ و نحوه ی عملکرد آن شاید برای شما جالب باشد به صورتیکه لامپ هالوژن لامپ رشته است که دارای گازهای فشرده و خنثی از جمله گازهای هالوژن بنام های ید و برم است و رشته تنگستن موجود با اتصال ولتاژ  گازهای هالوژن رشته تنگستن را گرم می کنند و همین باعث تولید نور سفید می شود .


هر لامپ هالوژن با مقداری از گاز پر می شود اما اگر ولتاژ اعمال شده زیاد باشد  و باعث تبخیر بیش از اندازه تنگستن شود ولامپ سیاه می شود و اگر تبخیر کم شود و هالوژن بیش از اندازه باشد لامپ می شکند. چرخه ی تبخیرتنگستن و ته نشین شدن آن باعث بالا رفتن عمر لامپ می شود و بخاطر نزدیک بودن تنگستن به حباب لامپ گرما و داغی بیشتری نسبت به لامپ های التهابی احساس می شود که از دومحافظ برای حفاظت استفاده می شود. در مقایسه ی جالب به جهت بررسی تابش نوری هالوژن ها، تابش یک لامپ هالوژن خودرو در اندازه کوچک با لامپ  التهابی بزرگ 100 وات برابری می کند .

انواع لامپ ال ای دی و کاربردها


لامپ های ال ای دی انواع مختلفی دارند که هر کدام نیز با توجه به نوع خود، کاربرد خاصی برایشان تعریف شده است. لامپ ال ای دی حبابی، لامپ ال ای دی فیلامنتی، لامپ ال ای دی طرح گل، لامپ ال ای دی هالوژنی، لامپ LED شمعی، لامپ LED وال واشر Wall Washer، لامپ LED ریسه ای شلنگی و نواری، پنل های ال ای دی از جمله رایج ترین انواع لامپ های ال ای دی می باشند.  این لامپ ها معمولاً برای ایجاد نور مخفی، القای رنگ، حمام، آشپزخانه و انوع مکان های مختلف دیگر در واحد های مسکونی و غیر مسکونی، مورد استفاده قرار می گیرند. در واقع این لامپ ها به دلیل قیمت مقرون به صرفه و کاهش مصرف انرژی که دارند، طرفداران زیادی در بین مصرف کنندگان خواهند داشت. 

 

به طور کلی لامپ های ال ای دی از اجزایی مانند بدنه، ال ای دی، خنک کننده، حباب لامپ، درایور، سرامیک و سرپیچ تشکیل شده اند. در واقع این اعضا تقریباً در تمامی مدل های لامپ های ال ای دی یکسان می باشد. این لامپ ها نقش بسیار موثری را در بهینه سازی مصرف انرژی برق و کاهش هزینه های قبوض ایفا می کنند و به دلیل نور سفیدی که ساطع می کنند، یکی از نمونه های مورد علاقه طراحان داخلی برای تامین روشنایی محیط محسوب می شوند.  به هر حال، صرفه جویی انرژی در سیستم های روشنایی تمامی ساختمان ها با هر کاربردی، یکی از مهم ترین موارد مصرف این نوع لامپ ها عنوان شده است. 

کاربردهای لامپ پنلی


لامپ های پنلی، کاربردهای بسیار متنوعی دارند و با توجه به این که خودشان نیز از جمله محصولات با تنوع بالا تعریف می شوند می توانند در محیط های مختلف، کاربردهای مختلفی را ارائه دهند. با توجه به این مورد، لامپ های پنلی معمولا به دو نوع کلی توکار و روکار تقسیم می شوند. این تقسیم بندی معمولاً با توجه به روش نصب، لامپ پنلی مورد نظر انتخاب می شود. با این حال به طور کلی می توانیم ادعا کنیم که این لامپ ها می توانند برای نورپردازی اماکن مسکونی، اداری، تجاری، تالارهای عروسی، سالن های کنفرانس بزرگ و کوچک، صحنه های مختلف تئاتر، ساختمان ها و مراکز خرید مختلف و غیره مورد استفاده واقع شوند. انعطاف بالای این لامپ ها، همان طور که در بخش مزیت های آن ها قرار می گیرد، این زمینه را فراهم می کند که به راحتی در امکان مختلف نیز مورد استفاده قرار گیرند. بنابراین با توجه به این توضیحات، نمی توانیم محدودیت های کاربردی خاصی را برای استفاده از لامپ های پنلی در فضاهای مختلف، تعریف کنیم. را که این لامپ ها در هر مکانی می توانند استفاده شوند.