مهم ترین کاربردهای لامپ های ال ای دی کوچک

قیمت لامپ ال ای دی کوچک دلتا

زمانی که صحبت از لامپ های ال ای دی یا دیود های نور دهنده می شود، فقط به کم مصرف بودن آن توجه می شود؛ لامپ های ال ای دی دارای ابعاد بسیار کوچکی هستند؛ اما با ابعاد کوچک خود قادر هستند نور بسیار خوبی را با مصرف برق بسیار پایینی تولید نمایند. جالب است بدانید که لامپ های ال ای دی کوچک، انرژی الکتریکی تا 99.9 درصد به انرژی روشنایی تبدیل می نمایند و اصلا گرم نمی شوند؛ به همین دلیل از طول عمر بالایی برخوردار هستند. در ادامه با ما همراه باشید تا با مزایای لامپ ال ای دی کوچک بیشتر آشنا شوید.


لامپ های ال ای دی کوچک از گذشته تا به امروز در تجهیزات الکترونیکی در بین مردم مورد استفاده قرار گرفته است. نکته جالبی که در ساخت این مدل لامپ ها امروز رعایت می شود، قابلیت متمرکز کردن نور آن ها در یک نقطه است. متریال ساخت این نوع لامپ ها معمولاً از مواد اولیه با مقاومت بالا انتخاب می شود. و همین موضوع باعث می شود که به سختی شکسته شود. یکی از مزایای این محصول می تواند این باشد که این نوع لامپ ها معمولاً نورهای ماورای بنفش تولید نمی کنند و همین موضوع می تواند باعث شود که از آن ها در موزه ها و همچنین ویترین اشیای گران قیمت استفاده شود. لامپ های ال ای دی کوچک بهترین انتخاب برای چراغ های راهنما و چراغ های داخلی خودرو ها هستند. زیرا نور و درخشندگی این لامپ ها به شدت بالا است. 

قیمت لامپ پنلی ال ای دی

یکی از عوامل بسیار مهمی که برای متخصصان از اهمیت بسزایی برخوردار است، قیمت لامپ پنلی ال ای دی است. لامپ های پنلی ال ای دی دارای انواع مختلفی هستند که هر کدام برای یک محیط و شرایط مورد استفاده قرار می گیرند. متفاوت و متعدد بودن نوع آن ها سبب شده تا افراد بتوانند با توجه به نوع سلیقه و نیاز خود برای خرید لامپ ال ای دی مورد نظر خود اقدام کنند.


عوامل موثر بر روی قیمت لامپ پنلی ال ای دی

تمامی لامپ های پنلی دارای ساختار متفاوتی هستند که این امر سبب متمایز شدن قیمت آن ها نسبت به یکدیگر شده است. البته ناگفته نماند که لامپ های ال ای دی پنلی ارزان، به دلیل بی کیفیت بودن از قیمت پایین تری برخوردار نیستند؛ بلکه ممکن است امکانات و نوع متریالی که برای ساخت آن ها به کار رفته است، سبب کاهش قیمت شده باشد. به همین دلیل، برای آن که بتوانید خریدی مفید و سودمندانه داشته باشید، پیش از خرید لامپ های پنلی ال ای دی حتما به عوامل آن باتوجه به نوع سلیقه و نیاز خود توجه کنید.


نوع ساختار

یکی از عوامل مهمی که بر روی قیمت لامپ پنلی ال ای دی نقش بسزایی را ایفا می کند، نوع ساختار است. به طور کلی، لامپ های پنلی به دو صورت روکار و توکار تولید می شوند. لامپ های پنلی روکار دارای فرم هایی با طرح و رنگ های متنوع با توجه به سلیقه مشتریان طراحی شده اند و طبیعتا از قیمت بالا تری برخوردار هستند. البته فراموش نکنید که نوعی از لامپ های پنلی توکار یعنی سی او بی، به دلیل شفاف بودن شیشه و طول عمر بالا، از قیمت بسیار بالایی برخوردار است.


نوع شکل ظاهری

لامپ های ال ای دی پنلی، در اشکال و ابعاد گوناگونی ساخته می شوند. البته طول عمر و کارکرد لامپ و شکل ظاهری تاثیر چندانی بر روی قیمت لامپ های پنلی ندارد.


چیپ الکتریکی

چیپ های الکتریکی که بر روی مدار اصلی قرار می گیرند، نقش بسزایی در قیمت لامپ پنلی ال ای دی ایفا می کنند. چیپ های الکتریکی برق ورودی را دریافت می کنند و بین تمامی اجزا تقسیم می کنند. به همین دلیل، هر چقدر که جنس و نوع ساختار چیپ های الکتریکی مرغوب تر و اندازه لامپ بیشتر باشد، قیمت لامپ های پنلی افزایش می یابد.


گارانتی

یکی از مهم ترین عواملی که سبب افزایش قیمت لامپ های پنلی ال ای دی می گردد، گارانتی است. گارانتی داشتن محصول این امکان را به مشتریان می دهد تا آن ها دیگر نگران خراب شدن لامپ پنلی خود نباشند. البته ناگفته نماند که هر چقدر زمان گارانتی لامپ های پنلی ال ای دی بیشتر باشد، قیمت آن ها نیز افزایش می یابد. به همین دلیل پیشنهاد می شود لامپ های پنلی گارانتی بلند مدت دار را حتما خریداری کنید.

راهنمای خرید لامپ پنلی

یکی از راههای مناسب برای انتخاب لامپ پنلی میزان انرژی مصرفی که بر حسب لومن بر وات سنجیده می شود باید بررسی شود میزان نور دهی که به اصطلاح شارنوری گفته میشود در محیط ها و مکان های مختلف متفاوت است. میزان نور تولیدی بیشتر اگر در ازای توان کمتری صورت گیرد می توان میزان بهره وری بالایی دریافت کرد.


علاوه بر میزان نور دریافتی مناسب هر چه این نور بیشتر شود از حالت نور طبیعی خارج می شود و سبب دید نامناسب و آزار و اذیت چشم به ویژه در محل هایی از جمله محل های درس و تدریس و محل های بیمارستانی می شود. یکی از علت هایی که مورد بررسی باید قرار بگیرد نور خیرگی لامپ است که به علت انعکاس نور در داخل لامپ به وجود می آید اما این میزان نه تنها فقط بستگی به لامپ ندارد بلکه به محیط قرار گیری لامپ ،پس زمینه محل نصب لامپ و محل دید افراد نیز مربوط می شود.


تنوع در لامپ های پنلی در واقع به علت محیط نصب این نوع لامپ ها دارد بطور معمول و بیشتر پنل های سقفی را به شکل مربعی یا مستطیلی دیده ایم و پنل های دایره ای در ابعاد بزرگتر به صورت آویزان و کوچکتر هم توکار و هم روکار مورد استفاده قرار می گیرند. پنل EDGE لایت و بک لایت ها نیز به علت زاویه ی تابش نور که در نوع اول نور از دور پنل وارد و در سطح پنل پخش می شود و دیگری نور از پشت پنل می تابد و در سطح پخش می شود که در در نوع بک لایت می توان در عمق های بسیار زیاد مورد استفاده قرار گیرد. لامپ های سه حالته دورنگ نیز یکی از لامپ ها با تکنولوژی SMD است که در محیط های بدون رطوبت مورد استفاده قرار می گیرد.

قیمت هالوژن سقفی در اصفهان

لامپ هالوژن سقفی با جزئیات بیشتر

یکی از مهم ترین مسائلی که می بایست در هنگام خرید قطعات الکتریکی و برقی ساختمان به آن توجه ویژه ای شود، قیمت هالوژن سقفی است. لامپ های هالوژن سقفی یکی از پر کاربرد ترین انواع چراغ های مدرن امروزی محسوب می گردد و از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است. این نوع چراغ نسبت به لامپ های دیگر از مصرف برق بسیار پایین و عمر طولانی مدتی برخوردار است؛ این امر سبب شده تا بسیاری از افراد بجای خرید لامپ های قدیمی و پر مصرف، به خرید لامپ هالوژن سقفی روی آورند.


یکی از مهم ترین مزایای لامپ های هالوژن سقفی که سبب شده بسیاری از افراد علاقمند و طرفدار آن شوند، متنوع بودن مدل ها است. هالوژن های سقفی دارای انواع مختلفی هستند و هر کدام در یک محیط مورد استفاده قرار می گیرند. علاوه بر آن، کاربران می توانند این نوع چراغ را بر اساس نوع سلیقه خود خریداری نمایند و جلوه ای زیبا و درخشان را به ساختمان خود ارائه دهند. 

عوامل موثر بر قیمت لامپ پنلی توکار

یکی از موثر ترین عواملی که می تواند سبب افزایش قیمت لامپ پنلی تو کار بشود، نوع رنگ است. به طور استاندارد و طبیعی لامپ های پنلی تو کار در دو رنگ آفتابی یا مهتابی (سفید و زرد) تولید می شوند. اما در برخی از مواقع کمپانی های تولید کننده به درخواست مشتری، رنگ نور این لامپ ها را به زرد، آبی، قرمز، نارنجی و ... تغییر می دهند؛ این امر موجب می گردد تا نصب دیود های رنگی نور دهنده بر روی این چراغ قیمت را بالا تر ببرند. البته نا گفته نماند که طول عمر لامپ های پنلی توکار رنگی نسبت به عادی کمتر است.


یکی دیگر از عواملی که بر روی قیمت لامپ پنلی توکار نقش بسزایی دارد، نوع اجزای درون است. به طور کلی تمامی اجزای لامپ های پنلی توکار بر روی یک مدار الکتریکی نصب شده اند. اما برخی از مدار های الکتریکی این چراغ به صورت پیشرفته تر یعنی بک لایت دار تولید می شوند؛ این امر سبب افزایش نور و طول عمر چراغ و در نتیجه قیمت آن می گردد. البته عواملی همچون نوع ولتاژ نیز می تواند نقش بسزایی بر روی قیمت لامپ های پنلی توکار داشته باشد چرا که لامپ های پنلی 12 ولت نیاز به یک آداپتور دارند.