ساختار و جزئیات لامپ SMD

هر لامپ اس ام دی دارای بدنه و درایور یا مدار یکسو کننده و برد ال ای دی  است .پر کاربردترین لامپ اس ام دی SMDمدل ادیسونی (حبابی) است. بهترین بدنه برای لامپ اس ام دی، آلومینیوم است که از نظر مقرون به صرفه بودن و قابل آلیاژ شدن و در دسترس بودن و انعطاف پذیری داشتن حائز اهمیت است اما در برخی بدنه ها از سرامیک و پلاستیک فشرده برای کم شدن انتقال حرارت نیز استفاده می شود و روکش حبابی از پلاستیکی مات ساخته شده است.


یکی از لامپ های پر استفاده در نماهای ساختمانی پرژکتور های اس ام دی SMD است که مقاومترین نوع محصول نور و روشنایی از نظر نفوذ آب و خاک و غبار که بر حسب کد دورقمی IP اس ام دی می توان توان لامپ ها را سنجید و برحسب آن مورد استفاده قرار می گیرد. یکی از علت های خراب شدن لامپ اس ام دی، مربوط به مبدل یکسو کننده لامپ اس ام دی است که برق 220 ولت شهری را به برق مستقیم در بازه ی مثبت و منفی 40 مورد استفاده لامپ اس ام دی قرار می دهد.


پاور ال ای دی ها بدون نیاز به تبدیل از ولتاژ 220 ولت شهری استفاده می کند اما به علت مشکلاتی از جمله چشمک زدن چراغ روشنایی و دیگری خراب شدن یک تراشه باعث از کار افتادن این نوع لامپ ها می شود. برد ال ای دی همانند بدنه آن است که از جنس آلومینیوم ،پلاستیک فشرده و یا سرامیک است و بر روی برد، تراشه های اس ام دی SMD به صورت سری و موازی مداری نصب و آلیاژ می شوند. به چیدمان این تراشه ها با توجه به ولتاژ و جریان خروجی در این نوع قرار دهی و بدون پایه بودن این تراشه ها مونتاژ سطحی می گویند.

خرید عمده لامپ از فروشگاه هدایت گستر

خرید از نمایندگی فروش عمده لامپ، می تواند مزیت های خاص خودش را داشته باشد. یکی از مهم ترین مزیت هایی که برای خرید از نمایندگی فروش لامپ، مطرح می شود، معتبر بودن منبع تامین است. در واقع شما خرید خود را به صورت مستقیم از کارخانه تولید کننده و با کسب ضمانت اصل تولید کننده خریداری کرده اید و هیچ نگرانی از بابت خرابی و مشکلات احتمالی پیش آمده برای محصول نخواهید داشت. خرید از نمایندگی فروش لامپ به این معناست که شما در مسیر تامین بار مورد نیاز خود در زمینه محصولی مانند لامپ، تنها با یک واسطه طرف هستید و همین موضوع می تواند تا حد خیلی زیادی، سود شما را بالاتر ببرد. 


جالب است بدانید که ضمن خرید از نمایندگی فروش لامپ، تکلیف شما کاملاً مشخص خواهد بود. در واقع خود نمایندگی مذکور، لیست قیمت دقیق هر محصول را در اختیار شما قرار خواهد داد و این شرایط را برای شما فراهم خواهد کرد که در قبال خطرات احتمالی پیش آمده برای محصول، جنس آسیب دیده برای بررسی به نمایندگی ارسال شود و یا بر طبق قوانین وضع شده برای نمایندگی از جانب کارخانه تولید کننده، تعویض و رسیدگی به ضرر و زیان مشتری، به راحتی صورت خواهد گرفت. 

انواع لامپ های استوانه ای

انواع لامپ استوانه ای به شرح زیر است:


لامپ های استوانه ای 30 وات

این نوع لامپ‌ها در توان مصرفی 30 وات ارائه می‌شوند. با توجه به توان پایین، این لامپ‌ها معمولاً برای روشنایی عمومی فضاهای کوچک‌تر مانند اتاق‌های خواب، راهروها و فضاهای تزئینی کم مصرف مناسب هستند. این لامپ‌ها همچنین در دماهای رنگ مختلف از گرم (حدود 2700 کلوین) تا سرد (حدود 6500 کلوین) قابل تهیه هستند که به کاربران امکان انتخاب دمای رنگ مطلوب را می‌دهد.


لامپ های استوانه ای 70 وات

لامپ های 70 واتی از لحاظ توان مصرفی، در رده بالاتری نسبت به مدل 30 واتی قرار دارند. این لامپ‌ها برای روشنایی عمومی و نورپردازی فضاهای بزرگ‌تر مثل سالن‌ها، فروشگاه‌ها و دفاتر اداری کاربرد دارند. همانند مدل 30 واتی، این لامپ‌ها نیز در طیف متنوعی از دماهای رنگ موجود هستند.


لامپ های استوانه ای 100 وات

در بالاترین توان مصرفی ارائه شده برای لامپ های استوانه ای، مدل 100 واتی قرار دارد. این لامپ‌ها به دلیل توان بالا، برای روشنایی عمومی فضاهای بزرگ و پرمصرف مانند سالن‌های همایش، فروشگاه‌های بزرگ و مراکز تجاری پر رفت و آمد مناسب هستند. این مدل‌ها نیز همچون دیگر لامپ های استوانه ای در انواع دمای رنگ گرم، مهتابی و سرد تولید می‌شوند.


در مجموع، لامپ های استوانه ای با توان‌های 30 وات، 70 وات و 100 وات، گزینه‌های متنوعی را برای تأمین روشنایی فضاهای مختلف با نیازهای متفاوت فراهم می‌کنند. امکان انتخاب دمای رنگ مطلوب نیز از دیگر ویژگی‌های این محصولات است.

ویژگی ها و کاربردهای انواع هالوژن سقفی

انواع هالوژن سقفی، ویژگی‌ ها، کاربردها و کیفیت ‌های متفاوتی را ارائه می دهند. هالوژن سقفی، نوری با روشنایی بالا و طبیعی تولید می ‌کند که بهبود قابل توجهی در روشنایی فضاها ایجاد می ‌کند. این لامپ ‌ها رنگبندی دقیق تری نسبت به لامپ ‌های دیگر دارند و رنگ ‌ها را به صورت واقعی و طبیعی نمایش می ‌دهند. از دیگر ویژگی های لامپ هالوژن، می توانیم به عمر و دوام طولانی اشاره کنیم.

هالوژن های سقفی کاربردهای مختلفی برای روشنایی داخلی منازل، اتاق ‌های کار، فضاهای تجاری، هتل‌ ها، رستوران‌ ها و فضاهای اداری دارند. این لامپ ‌ها می‌ توانند برای روشنایی خیابان ‌ها، پارک‌ ها، محوطه‌ های عمومی و فضاهای باز استفاده شوند. علاوه بر این، هالوژن سقفی به دلیل رنگبندی های متنوع، مورد استفاده قرار می‌گیرد تا آثار هنری و نمایشگاه‌ ها به خوبی نمایش داده شوند.

از لحاظ کیفیت نیز می توانیم این نوع از لامپ ها را به عنوان بهترین عناصر روشنایی به حساب آوریم. این لامپ‌ها روشنایی بالا و انتشار نور یکنواخت را فراهم می ‌کنند که باعث ایجاد فضایی روشن و زیبا می شود. همچنین، هالوژن سقفی با توانایی تنظیم نور، به شما اجازه می ‌دهد که شدت نور را به دلخواه خود تنظیم کنید.

معایب لامپ شمعی کم‌ مصرف

لامپ شمعی کم‌ مصرف علاوه بر مزایای گفته شده، دارای معایبی نیز است. برای نمونه، این لامپ‌ها پس از گذشت زمانی در حدود 15 دقیقه پس از روشن شدن، بهترین عملکرد را دارند. علاوه بر آن، روشن و خاموش کردن لامپ از عمر آن می‌کاهد و احتمال دارد کارایی آن را کاهش دهد. مسئله نگران کننده‌ای که در مورد لامپ‌های کم‌ مصرف وجود دارد، وجود جیوه در پوشش شیشه‌ای لامپ است؛ زیرا این ماده شیمیایی خطرناک و سمی، پایداری زیادی دارد و برای محیط زیست خطرناک است.

در سال‌های اخیر قیمت لامپ کم‌ مصرف با افزایش نرخ ارز، افزایش زیادی داشته که برای انواع دیگر لامپ نیز شاهد این مسئله بوده‌ایم.

علاوه بر در نظر گرفتن قیمت لامپ کم‌ مصرف، توجه به شرایط گارانتی شرکت تولیدکننده لامپ، یکی از مهم‌ترین فاکتور‌هایی است که باید در زمان خرید به آن توجه کرد. چرا که گارانتی به مشتری این اطمینان را می‌دهد که محصول خریداری شده را با خیال آسوده استفاده نماید. شرکت هدایت گستر محصولات خود را با گارانتی طولانی و معتبر به بازار ارائه می‌کند تا در صورت بروز هر گونه مشکل، کالا تعویض گردد.