لامپ مهتابی چیست؟


مدل دیگری از لامپ های که امروزه بسیاری از مردم جامعه از آن استفاده می کنند، لامپ های مهتابی یا فلورسنت هستند. ظاهر این لامپ مهتابی شبیه به یک لوله شیشه ای است که سطح داخلی آن پوشیده شده از یک لایه نازک فسفر است. این لامپ ها از بخار جیوه تخلیه شده در بخار گاز با فشار کم، کار می کنند. در واقع قرار گرفتن چند عدد قطعه کنار هم باعث می شود که لامپ بتواند نور را در خودش بتاباند. 


در زمان برقراری یک ولتاژ در دو طرف این لامپ، گاز آرگون یا نئون درون آن داغ می شود و جیوه ای که به مقدار کم در لامپ وجود دارد، بخار خواهد و در نتیجه این موضوع، نور تعبیه شده برای لامپ از آن ساطع می شود. لامپ مهتابی ال ای دی نیز، یکی از انواع لامپ های مهتابی است که امروزه کاربرد بسیار گسترده ای پیدا کرده. از این لامپ ها عموماً برای تامین نور و روشنایی محیط های مختلف مسکونی، تجاری و غیره استفاده می شود. یکی از مهم ترین عواملی که باعث پرطرفدار شدن این نوع لامپ ها شده، طول عمر بالا به نسبت قیمت لامپ مهتابی ال ای دی می باشد. 


چه عواملی بر قیمت لامپ مهتابی ال ای دی تأثیر دارند؟

همه می دانیم که لامپ ها از محصولات بسایر پرکاربرد در محیط های مختلف اداری، مسکونی، تجاری و غیره می باشند. در واقع این محصولات به دلیل پرکاربرد بودن شان، جزو سبد خرید ماهانه خانوارها قرار می گیرند. عوامل زیادی وجود دارند که می توانند بر روی قیمت لامپ مهتابی ال ای دی تاثیر بگذارند. از جمله این عوامل می توانمی به موارد زیر اشاره نماییم. 

توان مصرف لامپ ال ای دی

نوع تکنولوژی ان

اندازه و ابعاد

نوع هیت سینک

شار نوری لامپ

سرپیچ لامپ

بسته بندی

برند سازنده 

تمامی این موارد به نوبه خود می توانند از عوامل تاثیرگذار بر قیمت لامپ مهتابی ال ای دی، تعریف شوند. تاثیراتی که این عوامل بر روی قیمت این محصول می گذارند، گاهی مستقیم و گاهی کاملاً غیر مستقیم خواهد بود. از این رو صحبت کردن درباره قیمت دقیق نه تنها این مدل لامپ، بلکه تمامی محصولات لامپی، امری کاملاً غیر معقول خواهد بود. چرا که هر کدام از این محصولات، تحت تاثیر هر شرایط ارزی خاصی در بازار داخلی و خارجی، می توانند افزایش و یا کاهش قیمت داشته باشند. 


عوامل موثر بر روی قیمت لامپ هالوژن


لامپ های هالوژن دارای انواع مختلفی هستند که هر کدام برای یک محیط مورد استفاده قرار می گیرند. به طور کلی، لامپ های هالوژن به دو صورت فرم دار و فرم لس تولید می شوند. لامپ های هالوژن فرم لس یا بدون فرم به عنوان لامپ تو کار استفاده می شوند و به دلیل عدم دارا بودن فرم از قیمت مناسب تری برخوردار هستند. اما لامپ های فرم دار هالوژن، به دلیل دارا بودن فرم از قیمت بالا تری برخوردار هستند. جالب است بدانید فرم لامپ های هالوژن دارای صد ها رنگ و طرح متنوع است که هر کدام بخش کوچکی از قیمت لامپ های هالوژن را به خود اختصاص می دهند.


البته فراموش نکنید که تنها فرم بر روی قیمت لامپ هالوژن یا پنل های سقفی نقش ندارند؛ لامپ های هالوژن دارای دو نوع مدار هستند که تمامی اجزا همچون دیود های نوری بر روی آن ها قرار می گیرند. این مدارها شامل جیوتن و پایه استارتی هستند. لازم به ذکر است لامپ های هالوژن با مدار جیوتن از قیمت بالا تری نسبت به پایه استارتی برخوردار است. همانطور که دربخش قبل به آن اشاره شد، لامپ های هالوژن دارای انواع مختلفی هستند و برای استعلام قیمت هر یک از آن ها نمی توان به فروشگاه های لوازم الکترونیک مراجعه نمود. به همین دلیل پیشنهاد می شود برای استعلام قیمت لامپ هالوژن به صورت دقیق، به وبسایت های معتبر مراجعه نمایید.


قیمت لامپ هالوژن، مسئله ای است که اکثر افرادی که به دنبال تامین روشنایی منزل و یا مجموعه تجاری و یا صنعتی خود از طریق لامپ های هالوژنی هستند، به آن نیاز دارند. اما قبل از اینکه بخواهیم درباره قیمت لامپ هالوژن صحبت کنیم، ابتدا نیاز است که بدانیم اصلاً هالوژن سقفی چه نوع لامپی است، چه ویژگی ها و قابلیت ها و امکاناتی دارد و چگونه می تواند نور تامین کند. 


لامپ های هالوژن کاربردهای خیلی متنوعی دارند ولی چیزی که درباره تمامی هالوژن های سقفی صادق است، این است که امکان ندارد که شما از یک هالوژن سقفی برای نوردهی فضای خاصی استفاده کنید، حالا هر چقدر که آن فضا کوچک و جمع و جور باشد. به همین ترتیب، هالوژن ها معمولاً در تعداد خیلی بالا استفاده می شوند و یکی از بهترین انتخاب ها برای طراحی داخلی فضاها مختلفی خواهند بود که به نورهای یک دست با زاویه نورافشانی خیلی ملایم و اما تقریباً گسترده احتیاج دارند. برای آشنایی بیشتر با ویژگی های هالوژن های سقفی تا انتهای مقاله با ما همراه باشید. 


مزایای لامپ کم مصرف چیست؟

عمر مفید طولانی: این موضوع یکی از مهم ترین مزیت هایی است که درباره انواع لامپ کم مصرف بیان می گردد. در واقع این موضوع، یکی از مواردی است که هر لامپی باید از آن برخوردار باشد. چرا که همان طور که می دانید، لامپ محصول بسیار حساسی است و طبیعتاً موضوع برخورداری از عمر مفید طولانی درباره این محصول حساس، یک موضوع بسیار مهم و حیاتی تلقی خواهد شد.

کاهش هزینه های برق: همان طور که می دانید لامپ ها یک عامل مصرف کننده و در ارتباط با برق هستند که یکی از مهم ترین تاثیراتی که علاوه بر هزینه خود بر زندگی افراد می گذارند، هزینه های نهایی مصرف برق است. در این باره مزیت لامپ های کم مصرف این است که مصرف برق به شدت پایینی دارند و همین موضوع می تواند هزینه های قبض برق هر ماه شما را تا حد قابل توجهی کاهش دهد.

کاهش آلودگی های مربوط به تولید برق در نیروگاه ها: سومین مزیتی که می توانیم برای انواع لامپ های کم مصرف بیان کنیم نیز شامل این مورد خواهد شد.

کاهش گرمای محیط: گرمای محیط نه تنها می تواند در فصول گرم سال برای مصرف کننده آزار دهنده باشد بلکه این شرایط را نیز دارد که عمر خود لامپ را نیز کاهش دهد. از این لامپ های کم مصرف از گرمای بسیار بالایی برخوردار نیستند و اصلا همین موضوع باعث می شود تا عمر طولانی نیز داشته باشند. 

عوامل موثر بر روی قیمت لامپ اس ام دی


همانطور که در بخش قبل به آن اشاره شد، دیود های اس ام دی نور دهنده که درون لامپ های حبابی کم مصرف قرار دارند، دارای انواع متفاوتی هستند. لامپ های اس ام دی دارای سایز های مختلفی هستند که هر چقدر سایز آن ها بزرگتر باشد، نور لامپ نیز بیشتر می شود. به همین دلیل، یکی از عوامل موثر بر روی قیمت لامپ های اس ام دی اندازه دیود های نور دهنده می باشد.


یکی دیگر از عواملی که بر روی قیمت لامپ اس ام دی تاثیر بسزایی دارد، شار نوری می باشد. طبیعتا هر چقدر که شار نوری لامپ های اس ام دی کمتر باشد، توان مصرفی و نور آن افزایش و در نتیجه قیمت لامپ گران تر خواهد شد. همانطور که دربخش های قبل به آن اشاره شد، لامپ های اس ام دی از مزایای فراوانی برخوردار هستند. پیشنهاد می شود برای استعلام قیمت لامپ اس ام دی به فروشگاه یا وبسایت های معتبر مراجعه نمایید.


SMD را می توانیم مخفف عبارت لاتین  Surface Mount Devices معرفی کنیم که این عبارت به معنای “قطعات نصب سطحی” می باشند؛ البته قطعاتی که از تکنولوژی SMT نیز برخوردار هستند. تکنولوژی ساخت تراشه های SMD، یک تکنولوژی بود که توسط دانشمندان بر روی لامپ های ال ای دی، پیاده سازی شد و زمینه را برای تولید لامپ های بسیار کارآمدتر، با تنوع رنگ بیشتر، وضوح بالاتر، حجم بسیار کمتر و زاویه دید گسترده تر مهیا نمود. 


اما مهم ترین ویژگی که در این لامپ ها لحاظ شده بود، موضوع صرفه جویی در مصرف انرژی بود. در واقع این لامپ ها از آن دسته لامپ هایی هستند که شما می توانید به عنوان یک لامپ مقرون به صرفه از آن ها استفاده نمایید. نام گذاری چیپ های اس ام دی معمولاً به صورت اعداد دو رقمی انجام می شود که این اعداد، نشان دهنده سایز چیپ ال ای دی می باشند. نام هایی مانند 2835, 3528, 3020, 3030, 3535, 3014, 4014, 5050, 5060, 5730، از رایج ترین نام هایی هستند که برای نام این لامپ ها انتخاب می شوند. در ادامه درباره این محصولات بیشتر برای تان توضیح خواهیم داد.

قیمت عمده لامپ چقدر است؟


مهم ترین عاملی که می تواند تحت شرایط خرید عمده لامپ، متغیر ماجرا باشد، قیمت عمده لامپ است. خیلی بدیهی خواهد بود وقتی که شما خرید لامپ را به صورت عمده انجام می دهید، قیمت تمام شده و نهایی برای شما کمتر حساب شود. در واقع شما وقتی لامپ را از نمایندگی های مجاز و یا خود تولید کننده و کارخانه خریداری می کنید، بدون استثنا، قیمت خیلی کمتری را بابت خرید لامپ پرداخت خواهید. دلیل این کاهش قیمت تا حدودی در پاراگراف قبلی نیز ذکر شده است. 


خیلی ساده است. وقتی شما از واسطه ها و ویزیتورهای مختلف، خرید لامپ را انجام دهید، مطمعناً تا این محصول به دست شما برسد، چندین بار دست چند نفر به عنوان واسطه جابجا شده است. اما وقتی شما خرید عمده را مستقیما از تولید کننده انجام دهید، به تبع، تعداد واسطه ها کمتر و کمتر شده و در نهایت قیمت تمام شده خرید عمده لامپ برای شما کمتر از حد معمول خواهد بود و این کاهش قیمت به دلیل کمتر شدن دست واسطه ها و حاشیه سود دخیل در خرید و فروش لامپ می باشد. برای اطلاع از قیمت عمده محصولات به صفحه اصلی هدایت گستر مراجعه نمایید.