چرا لامپ ال ای دی بخریم؟

یکی از مواردی  که بدون توجه به میزان مصرف آن هزینه گزافی می پردازیم، مصرف برق است که اگر بتوانیم بهینه مصرف کنیم بسیار مقرون بصرفه خواهد بود. خرید لامپ ال ای دی با صرفه جویی در حدود 80 درصد و با طول عمر تقریبا 20 سال توانسته است علاوه بر مقرون به صرفه بودن، مورد رضایت اکثر افراد قرار بگیرد و از جهتی  برحسب کاربرد آن، انواع لامپ های ال ای دی از جمله سقفی، دیواری، شمعی، هالوژنی و ... تولید کند که طیف وسیعی از سلیقه ها را شامل می شود. لامپ های ال ای دی برخلاف لامپ های رشته ای طیف گسترده ای از رنگ را شامل می شود و محیط را گرم نمی کند و حرارت تولید شده از لامپ ال ای دی بسیار کم است .


یکی از پراهمیت ترین بحث در مورد لامپ های کم مصرف ،داشتن جیوه و پخش شدن آن زمان شکستن لامپ  وخطرناک بودن  آن برای سلامتی افراد است که خوشبختانه در ساخت لامپ ال ای دی از جیوه استفاده نشده است. بالا و پائین شدن ولتاژ و قطع و وصل شدن مکررآن نیز برعکس لامپ های رشته ای باعث سوختن لامپ ال ای دی نمی شود و از این منظر نیز حائز اهمیت است .


لامپ ال ای دی فقط برای روشنایی نیست !

تولید نور فرابنفش و مادون قرمز باعث تجمع حشرات است ولی این تجمع در صورت استفاده از لامپ های ال ای دی با توجه به اینکه تولید نور بیشتری نیز تولید می کند اما بسیار کاهش پیدا می کند که یکی از نکات بسیار مهم برای استفاده از این نوع چراغ در فضاهای باز است. عدم وجود جیوه، فسفات و گاز در این لامپ ها و به علت بازیافت بودن کل لامپ، این لامپ سازگارپذیر با محیط و امن شناخته شده است.


لامپ ال ای دی LED ،100درصد انرژی مصرفی را به نور مرئی و نوری روشن و خنک تبدیل کند در حالی که این نسبت برای لامپ های رشته ای در حدود 10 درصد بوده است که با تولید گرما همراه است. استفاده از لامپ ال ای دی در فروشگاهها علاوه بر روشنایی و جلوه دادن به محصولات برای جلوگیری از بین رفتن مواد مغذی خوراکی ها بکار می رود. امروزه در ساخت یخچال از این نوع لامپ در جهت فراهم کردن شرایط مناسب برای مواد غذایی استفاده می کنند. نکته ی بسیار مهم این است که حتی می توان صد میلیارد دلار پول آن هم تنها با صرفه جویی در برق با استفاده از لامپ های ال ای دی در کشور ذخیره  کرد.

کاربردهای مهم لامپ حبابی

لامپ های حبابی در تنوع بسیار بالایی تولید می شوند و طبیعتاً برای هر کدام نیز توان مصرفی خاصی در نظر گرفته می شود. مهم ترین مزیت لامپ های حبابی، نوع و ماهیت نوری است که تولید می کنند. معمولاً شمایل در نظر گرفته شده برای این لامپ ها به نوعی است که خاصیت گستردگی نور بسیار بالایی دارند. انعطاف ظاهری و طراحی فیزیکی این لامپ ها به گونه ای است که می توانند در مکان های مختلفی مورد استفاده قرار گیرد. در واقع شکل ظاهری لامپ های حبابی به گونه ای است که در عین تکراری بودن می تواند، تنوع ایجاد کند. 


به لامپ های حبابی، لامپ های رشته ای و یا لامپ های التهابی نیز گفته می شوند. با توجه به این موضوع که لامپ های رشته ای، نور خاص خودشان را با ماهیت خاص خودشان تولید می کنند، این لامپ ها برای ایجاد فضاهای کلاسیکی که مملو از نور گرم لامپ حبابی یا همان لامپ رشته ای بود، یکی از بهترین انتخاب ها خواهند بود. لامپ های حبابی رشته ای، معمولاً مصرف بالایی دارند و به همین دلیل بهتر است برای مکان هایی استفاده شوند که نیاز به تامین نور دائمی ندارند، مکان هایی مانند اتاق آبگرمکن، اتاق تاسیسات یا اتاق زیر شیروانی و انواع انباری ها و ... می توانند از این لامپ ها برای روشنایی موقت خود استفاده نمایند. 


به طور متوسط، طول عمر لامپ های حبابی رشته ای تقریباً 1000 ساعت است و هر چقدر این لامپ ها کمتر روشن و خاموش شوند، طول عمر آن ها بیشتر شده و قابلیت های بهتری برای مصرف کننده خواهند داشت. به طور کلی، لامپ های ال ای دی، یکی از بهترین انتخاب ها برای تامین روشنایی یک فضا هستند، اما با این حال، هستند افرادی که لامپ های حبابی و رشته ای، انتخاب آن ها برای ایجاد یک فضا با نوردهی خاص و ویژه است. در نهایت نیاز دانستیم تا اشاره کنیم که گاهی اوقات انواع لامپ های ال ای دی و سایر لامپ ها نیز می توانند شمایل حبابی داشته باشند که طبیعتاً با توجه به ماهیت ساخت لامپ، کاربرد آن تعیین می گردد.

خرید عمده لامپ هالوژن

لیست قیمت لامپ هالوژن در هدایت گستر

خرید عمده هالوژن یکی از راه هایی است که به واسطه آن می توانید هالوژن ها را با قیمت مناسب از عمده فروشان خریداری نمایید. البته در ابتدای محتوا نیز به این موضوع اشاره کرده ایم که هالوژن ها معمولاً به صورت یکجا و تعداد زیاد خریداری می شوند و در این شرایط چه از عمده فروشی و چه از جزئی فروشی، این لامپ ها باید به صورت کلی خریداری شوند. اما خرید عمده از کارخانه های تولید کننده لامپ، نمایندگی های مجاز و سایر تامین کنندگان، همیشه به صرفه تر از خرید از جزئی فروش ها خواهد بود. چرا که معمولاً برای خرده فروش ها، صرفه اقتصادی ندارد که بتوانند انواع لامپ هالوژن سقفی را با قیمت کم و یا قیمت تعریف شده کارخانه به مصرف کننده بفروشند اما برای نمایندگی ها و خود کارخانه ها به صورت مستقیم چنین امکانی فراهم خواهد بود. با توجه به موارد ذکر شده درباره انواع لامپ هالوژن سقفی و ویژگی های این مدل لامپ ها، متوجه شدیم که کاربرد این لامپ ها چقدر گسترده است و در کجاها می تواند مورد استفاده قرار گیرد.


قیمت هالوژن سقفی

یکی از مهم ترین مسائلی که می بایست در هنگام خرید قطعات الکتریکی و برقی ساختمان به آن توجه ویژه ای شود، قیمت هالوژن سقفی است. لامپ های هالوژن سقفی یکی از پر کاربرد ترین انواع چراغ های مدرن امروزی محسوب می گردد و از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است. این نوع چراغ نسبت به لامپ های دیگر از مصرف برق بسیار پایین و عمر طولانی مدتی برخوردار است؛ این امر سبب شده تا بسیاری از افراد بجای خرید لامپ های قدیمی و پر مصرف، به خرید لامپ هالوژن سقفی روی آورند.


یکی از مهم ترین مزایای لامپ های هالوژن سقفی که سبب شده بسیاری از افراد علاقمند و طرفدار آن شوند، متنوع بودن مدل ها است. هالوژن های سقفی دارای انواع مختلفی هستند و هر کدام در یک محیط مورد استفاده قرار می گیرند. علاوه بر آن، کاربران می توانند این نوع چراغ را بر اساس نوع سلیقه خود خریداری نمایند و جلوه ای زیبا و درخشان را به ساختمان خود ارائه دهند.

عوامل موثر بر روی قیمت لامپ های ال ای دی

یکی از مهم ترین عواملی که تاثیر بسزایی بر روی قیمت لامپ های ال ای دی دارد، نوع مدار درون آن ها است. لامپ های ال ای دی ، دارای چندین نوع مختلف مدار دارند که هر کدام دارای لامپ های ال ای دی LED یا دیود های نور دهنده متنوعی هستند و توان مصرفی هر کدام نیز متفاوت است. دیود های نوری که درون لامپ های ال ای دی قرار دارند دارای انواع مختلفی همچون اس ام دی، فیلامنت و ...  هستند. که مناسب ترین آن ها از لحاظ قیمت، دیود های اس ام دی است.


یکی دیگر از عواملی که نقش بسزایی بر روی قیمت لامپ های ال ای دی دارد، نوع لامپ است. به طور کلی، لامپ های ال ای دی به سه دسته سی او دی، فیلامنت و اس ام دی تقسیم می شوند. لامپ های ال ای دی اس ام دی، رند بازار هستند و از قیمت بسیار مناسب و طول عمر بالایی برخوردار هستند. همانطور که در بخش های قبل به آن اشاره شد، لامپ های ال ای دی دارای انواع مختلفی هستند. پیشنهاد می شود برای استعلام قیمت لامپ های ال ای دی در انواع مختلف، به وبسایت های معتبر مراجعه نمایید.


لامپ ال ای دی یکی از پرطرفدارترین انواع لامپ ها در بین مصرف کنندگان هستند. این لامپ ها همان طور که از نامشان پیداست از دیودهای نورافشان تشکیل شده اند و زمانی نوردهی دارند که جریان الکتریسیته به این دیودها برسد. به طور کلی خود واژه LED نیز مخفف عبارت Light Emitting Diode و به معنای دیود نورافشان است. کیفیت این لامپ ها بسیار بالا است و معمولاً طول عمر بسیار زیادی دارند و از مصرف انرژی کمی نیز برخوردار هستند. تجمع این ویژگی ها در کنار یکدیگر باعث می شود تا لامپ های ال ای دی یکی از بهترین انتخاب ها برای تامین روشنایی محیط های مختلف باشند.

قیمت مهتابی ال ای دی

قیمت مهتابی ال ای دی دو قلو

یکی از پرفروش ترین وسایل روشنایی پرطرفدار در روز های اخیر، مهتابی ال ای دی است. مهتابی های LED دارای انواع مختلف و برند های متنوعی هستند که هر کدام برای یک محیط مورد استفاده قرار می گیرند. اما در نظر داشته باشید که پیش از خرید این وسیله ارزشمند، می بایست از جدید ترین قیمت مهتابی ال ای دی مطلع گردید تا بتوانید خریدی سودمندانه و مفید داشته باشید. در ادامه با ما همراه باشید تا با عوامل موثر بر قیمت مهتابی ال ای دی بیشتر آشنا شوید.


عوامل موثر بر قیمت مهتابی ال ای دی

همانطور که در قسمت قبل به آن اشاره شد، لامپ های مهتابی ال ای دی دارای انواع مختلفی هستند و هر کدام از آن ها دارای یک نوع قیمت هستند. از مهم ترین عواملی که می تواند بر روی قیمت مهتابی ال ای دی تاثیر بسزایی داشته باشد، نوع برند آن است. البته برند های گوناگون این کالا اختلاف قیمت بسیار پایینی نسبت به یکدیگر دارند. از این رو، می بایست در هنگام خرید لامپ مهتابی ال ای دی به عوامل موثر بر روی قیمت آن بجز برند توجه ویژه ای داشته باشید.


میزان توان خروجی

یکی از مهم ترین عواملی که قیمت مهتابی ال ای دی را تعیین می کند، میزان توان خروجی است. همانطور که در بخش های قبل گفته شد، لامپ های ال ای دی دارای انواع مختلفی هستند که هر کدام در یک محیط مورد استفاده قرار می گیرد. به طور عمده، توان خروجی لامپ های ال ای دی از 10 الی 150 وات و میزان نور دهی آن ها از 100 الی 400 لومن است. هر چقدر که توان مصرفی و میزان نور دهی لامپ مهتابی ال ای دی بیشتر باشد، قیمت آن افزایش می یابد.


نوع مدار درون مهتابی 

در برخی از مهتابی های ال ای دی، متخصصان برخی کارخانجات برای صرفه اقتصادی بهتر از مدار های ساده به همراه خازن تک استفاده می نمایند. این امر موجب کاهش قیمت مهتابی ال ای دی می گردد. اما متخصصان برخی دیگر کمپانی ها برای افزایش طول عمر لامپ LED مهتابی بر روی مدار اصلی آن ها چندین خازن به همراه چیپ الکتریکی نصب می نمایند تا طول عمر لامپ مهتابی افزایش و عملکرد آن بهبود یابد. در چنین مواقعی به دلیل وجود چیپ و خازن های اضافه، طول عمر و قیمت مهتابی ال ای دی افزایش می یابد.


نوع و طرح فرم

لامپ های مهتابی ال ای دی دارای فرم های مختلفی با توجه به سلیقه مصرف کنندگان هستند. متعدد ترین و پر فروش ترین لامپ های مهتابی ال ای دی، مهتابی های ال ای دی با فرم آلومینیومی سفید است. این نوع لامپ مهتابی نسبت به دیگر مهتابی های ال ای دی از قیمت مناسب تری برخوردار هستند. اما در برخی از مواقع، فرمی که بر روی لامپ مهتابی ال ای دی قرار می گیرد، توسط سفارش مشتریان ساخته می شود و در نتیجه قیمت مهتابی ال ای دی با افزایش مواجه می گردد. همانطور که در قسمت های قبل به آن اشاره شد، عوامل بسیار زیادی هستند که بر روی قیمت مهتابی ال ای دی تاثیر گذار هستند. پیشنهاد می شود در زمان خرید لامپ های مهتابی ال ای دی، به عوامل موثر بر قیمت آن ها و نوع نیاز خود توجه ویژه ای داشته باشید تا بتوانید خریدی سودمندانه را تجربه نمایید.