چرا لامپ ال ای دی بخریم؟

یکی از مواردی  که بدون توجه به میزان مصرف آن هزینه گزافی می پردازیم، مصرف برق است که اگر بتوانیم بهینه مصرف کنیم بسیار مقرون بصرفه خواهد بود. خرید لامپ ال ای دی با صرفه جویی در حدود 80 درصد و با طول عمر تقریبا 20 سال توانسته است علاوه بر مقرون به صرفه بودن، مورد رضایت اکثر افراد قرار بگیرد و از جهتی  برحسب کاربرد آن، انواع لامپ های ال ای دی از جمله سقفی، دیواری، شمعی، هالوژنی و ... تولید کند که طیف وسیعی از سلیقه ها را شامل می شود. لامپ های ال ای دی برخلاف لامپ های رشته ای طیف گسترده ای از رنگ را شامل می شود و محیط را گرم نمی کند و حرارت تولید شده از لامپ ال ای دی بسیار کم است .


یکی از پراهمیت ترین بحث در مورد لامپ های کم مصرف ،داشتن جیوه و پخش شدن آن زمان شکستن لامپ  وخطرناک بودن  آن برای سلامتی افراد است که خوشبختانه در ساخت لامپ ال ای دی از جیوه استفاده نشده است. بالا و پائین شدن ولتاژ و قطع و وصل شدن مکررآن نیز برعکس لامپ های رشته ای باعث سوختن لامپ ال ای دی نمی شود و از این منظر نیز حائز اهمیت است .


لامپ ال ای دی فقط برای روشنایی نیست !

تولید نور فرابنفش و مادون قرمز باعث تجمع حشرات است ولی این تجمع در صورت استفاده از لامپ های ال ای دی با توجه به اینکه تولید نور بیشتری نیز تولید می کند اما بسیار کاهش پیدا می کند که یکی از نکات بسیار مهم برای استفاده از این نوع چراغ در فضاهای باز است. عدم وجود جیوه، فسفات و گاز در این لامپ ها و به علت بازیافت بودن کل لامپ، این لامپ سازگارپذیر با محیط و امن شناخته شده است.


لامپ ال ای دی LED ،100درصد انرژی مصرفی را به نور مرئی و نوری روشن و خنک تبدیل کند در حالی که این نسبت برای لامپ های رشته ای در حدود 10 درصد بوده است که با تولید گرما همراه است. استفاده از لامپ ال ای دی در فروشگاهها علاوه بر روشنایی و جلوه دادن به محصولات برای جلوگیری از بین رفتن مواد مغذی خوراکی ها بکار می رود. امروزه در ساخت یخچال از این نوع لامپ در جهت فراهم کردن شرایط مناسب برای مواد غذایی استفاده می کنند. نکته ی بسیار مهم این است که حتی می توان صد میلیارد دلار پول آن هم تنها با صرفه جویی در برق با استفاده از لامپ های ال ای دی در کشور ذخیره  کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد